نشانه های ظهور امام زمان در ایران | اتفاقات پیش از ظهور امام زمان در ایران
[ad_1]
شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که ظاهر من زمان دارم چه نشانه هایی در ایران وجود دارد و چه زمانی این اتفاق می افتد؟ همه می دانیم که ساعت ظهور به طور دقیق مشخص نیست و در هر زمانی می تواند باشد، بنابراین مؤمنان همیشه در حالت آمادگی هستند و این تأثیر تربیتی زیادی دارد، زیرا دانستن تاریخ آن در صورت یقین است که این زمان دور است حماقت و نادانی همه وجود داشت.
از جانب برخی از نشانه های ظهور حضرت مهدی (سلام الله علیه) یعنی نشانه هایی که قطعاً اتفاق می افتد و با ظاهر پیوند محکمی دارد و به ظاهر بسیار نزدیک است، پنج نشانه است: بیرون آمدن از یمانی، سفانی، گریه کننده از بهشت. غوطه ور شدن در بیضه، کشته شدن روح زکیه است، اما آیا بنا به تعبیر ایران نشانه هایی از ظهور در ایران وجود دارد؟ با ما همراه باشید
نشانه های ظهور امام زمان در ایران
1. نشانه های ظهور امام زمان در تهران
از نشانه های ظهور امام زمان در ایران در روایات مربوط به امام صادق (علیه السلام) که برای مفضل نقل شده است، یکی از شاگردان آن حضرت می گوید:
ای مفضل بدان که اطراف شهر ری کوهی سیاه است که بر دامنه آن شهری به نام تهران است. روزی خواهد آمد که قصرهای باشکوه و زنان زیبا خواهد داشت.
ای مفضل این زنان لباس کفار را بپوشند و خود را مانند مستکبران آراستند. تسلیم شوهران خود نشوید و از درآمد آنها راضی باشید. طلاق و جدایی از شوهران در میان آنان فراوان خواهد بود.
یکی از بدترین خصوصیات این شهر این است که مردان از مردان راضی هستند. همچنین مردان سعی می کنند شبیه زنان باشند و زنان می خواهند شبیه مردان باشند.
اى مفضل، اگر کسى مى خواهد دین خود را در آخرالزمان حفظ کند، در این شهر زندگى نکند و کسب درآمد کند تا از آشوب در امان باشد. تا جایی که می تواند از آنجا دوری کند و در اطراف کوه ها و مناطق دور افتاده ساکن شود.
2. علائم وقوع در کوم
از نشانههای ظهور امام زمان در ایران، نشانههایی در قم نیز وجود دارد، از جمله:
آ. ظهور علم در قم
در روایات آمده است که در زمان غیبت امام عصر (عج)، شهر قم به مرکزی برای انتشار پیام اسلام در سراسر جهان تبدیل شد. می بینیم که امروز این مشکل محقق شده و هزاران طلبه از سراسر دنیا در شهر مقدس قم به کسب علم می پردازند. امام صادق (علیه السلام) در این باره می فرماید: «به زودی کوفه از مؤمنان خالی می شود و علم و دانش از آن بی بهره می شود». مثل ماری که از پوست بیرون آمده و در شهری به نام قم ظاهر شود. این شهر پایگاه علم می شود و آن زمان، زمان ظهور حضرت قائم (عج) خواهد بود».
ب سرزمین امن خدا:
خداوند در هر عصری بندگان شگفت انگیزی دارد که به واسطه وجودشان به دین خدا کمک می کنند و باعث رفع مشکلات و معضلات می شوند. امام صادق (علیه السلام) در این باره می فرماید:
در زمان غیبت امام زمان (عج)، قم و اهل آن از بلا و بلا در امان هستند. اگر نه، زمین مردمش را غرق خواهد کرد. در زمان ظهور، افرادی در شهر خواهند بود که بر همه مؤمنان حجت دارند. خداوند به وسیله فرشتگان خود گرفتاری را از آنان دور می کند و نیت بد گناهکاران را از آنان دور می سازد.
جی. ظاهر مرد صالح و مؤمن:
از امام کاظم (علیه السلام) روایت شده است: «مرد صالحی از شهر قم قیام می کند و مردم را به دین خدا دعوت می کند. مردم دور او جمع می شوند. او دلی دارد مثل یک تکه آهن که سر نمی خورد. بر خدا توکل می کند و از دشمن نمی ترسد. با هر دشمنی که روبه رو شود، برخی از مترجمان این حدیث، پس از قیام امام خمینی(ره) این حدیث را نسبت می دهند.
امام علی (علیه السلام) نیز می فرماید: «در آخر الزمان، پرچم امیر آل محمد (ص) بر کوهی سفید برافراشته می شود در کنار آن مسجد است. در اطراف یک قصر قدیمی است و به آن جمکران می گویند.
در تاریخ قم آمده است که در اطراف مسجد جمکران کوهی سفید به نام کوه حضرت خضر (ع) وجود دارد. مسجد کوچکی است که عبادتگاه عاشقان امام زمان است.
وقایع قبل از ظهور امام زمان
سفانی
اولین نشانه از نشانه های حتمی ظهور، ظهور مردی از نسل ابوسفیان است که موفق شد افراد زیادی را به سوی خود جذب کند تا مردم را با ریا و تظاهر به دینداری گمراه کنند. در روایات آمده است که او در ماه رجب قیام خود را آغاز کرد و منطقه شامات را تصرف کرد و سپس به عراق حمله کرد و کشتار فجیعی را آغاز کرد.
طبق روایات، سفانی در دوران بارداری این زن (حدود 9 ماهگی) حکومت کرد و در این مدت کشتارهای هولناکی را در کشورهای مسلمان به راه انداخت تا جایی که امام صادق (علیه السلام) فرمود: اگر سفانی را دیدی، دیده ای. پست ترین مردم.» برخی روایات او را مسلمانی معرفی می کنند.
شیخ طوسی (علیه السلام) درباره سفیانی می فرماید: سفیانی از روم می آید در حالی که صلیب بر گردنش، امتی مانند نصارا را رهبری می کند. پس از جنگ های مختلف برای مقابله با حضرت مهدی عجوله به شام بازگشت، اما به فرمان خداوند و طی معجزه ای در سرزمین بیدا، همراه با لشکریانش در خاک فرو رفت و جز یک نفر خبرچین همه کشته شدند.
هوسف بیدا
دومین نشانه ای که حتماً اتفاق می افتد به آخر سفانی یعنی فرو رفتن در بدبختی برمی گردد. بیده نام سرزمینی است بین مکه و مدینه و خوسف به معنای فرو رفتن است. همانطور که گفته شد سفیانی به همراه لشکریانش در سرزمین بداء طعمه زمین شدند و این معجزه است که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه عطار (علیهم السلام) به نیکی بخشیدند. اخبار. البته در برخی منابع اهل سنت از حصف بیداء به عنوان یکی از نشانه های قیامت یاد شده است.
یمن
نشانه سوم قیام یک سردار از سرزمین یمن است، از این رو به یمن معروف است. طبق روایات، همزمان با قیام سفانی دو قیام دیگر رخ خواهد داد. در روایات آمده است که همه قیامهای سفیانی و یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز اتفاق میافتد و وقوع آنها از نشانههای ظهور امام زمان (عج) است. و بنابر سنت امام صادق علیه السلام: «پرچم یمانی هدایت کننده ترین است زیرا به حق دعوت می کند».
گریه آسمانی
نشانه چهارم، فریاد آسمانی است. فریاد به معنای صدای بلند است. در روایات آمده است که در شب جمعه یا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان از جبرئیل امین ندا می دهد که همه مردم در هر کجا که هستند به زبان خود می شنوند و سپس نام مهدی بر آن حضرت می آید. زبان ها
مضمون این گریه بشارت ظهور حضرت مهدی (عج) و ادای نام مبارک ایشان و اعتراف به حقانیت قیام ایشان خواهد بود. می گویند در پایان آن روز صدایی از شیطان شنیده شد که مردم را گمراه می کرد و بر حقانیت عثمان بن عفان شهادت می داد. بر اساس روایات، مردمی که در عصر غیبت به امام زمان عجله ایمان آوردند و مناسک انتظار را انجام دادند، دعوت حق را لبیک گفتند و کسانی که مخالف وعده الهی بودند و مخالفت کردند و با ظهور خدا مخالفت کردند. در آن روز فریب دعوت شیطان را نیز خواهند خورد.
قتل نفس زکیه
پنجمین نشانه ی یقین، کشته شدن انسان پاک و صالح و پارسا است که به آن زکیه می گویند. در روایات آمده است که نفس زکیه از نوادگان امام حسین (علیه السلام) و از یاران حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است. حمله کردند و سر او را بین رکن (یکی از چهار گوشه کعبه که حجرالاسود در آن قرار دارد) و مقام (مقام حضرت ابراهیم علیه السلام) بریدند.
آخرین کلمه
اگرچه به نظر می رسد که بیشتر نشانه های ظهور در ایران محقق می شود، اما باید توجه داشت که ما شیعیان، در عین حال که باید به تعجیل در آمدن فرج و تشدید آمادگی برای ظهور امید داشته باشیم، اما نباید افکار خود را متمرکز کنیم. برخی چیزها، فرض کنید از حوزه علم ما خارج است و راهی برای رسیدن به آن نداریم.
بنابراین، صحبت در مورد نزدیکی علائم غیرقابل قبول است. در نهایت اراده و مشیت خداست که بخواهد نعمت باران را بر بندگانش جاری کند یا نکند و ما در نهایت مشیت و مشیت الهی هستیم تا اینکه اراده کند این نعمت برای بندگانش ظهور کند. ما می توانیم با توسل به امام زمان برای ظاهرشان دعا کنیم.
[ad_2]