اینستاگرام آزمایش ساخت هوش مصنوعی را با برخی کاربران آغاز کرد
[ad_1]
اینستاگرام یک ویژگی جدید به نام “استودیو هوش مصنوعی(استودیو AI) به برخی از کاربران خود، به آنها اجازه می دهد تا نسخه خود از یک ربات چت هوش مصنوعی را اجرا کنند.
به گزارش Vergeمارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در این رابطه می گوید که «کاربران می توانند در هفته آینده هوش مصنوعی سازندگان مورد علاقه خود و هوش مصنوعی مبتنی بر علاقه را در اینستاگرام ببینند». طبق توضیحات زاکربرگ، آنها ابتدا در صفحه پیام ها ظاهر می شوند و همچنین برچسب هوش مصنوعی خواهند داشت.
استودیو هوش مصنوعی اینستاگرام
زاکربرگ همچنین نحوه صحبت با رباتهای چت هوش مصنوعی اینستاگرام را نشان داد. طبق اسکرین شات ها، زمانی که سازندگان ربات چت خود را ایجاد می کنند، یک دکمه «پیام» جدید در نمایه آن ها وجود خواهد داشت که نماد هوش مصنوعی در کنار آن قرار دارد.
همچنین، وقتی مکالمه ای را با یک ربات چت شروع می کنید، پیامی در بالای صفحه نمایش داده می شود که توضیح می دهد پیام ها توسط هوش مصنوعی تولید می شوند و برخی از آنها “ممکن است نادرست یا نامناسب باشند.”
علاوه بر این، متا مکالمات هوش مصنوعی را با استفاده از کلمه “AI” در مقابل نام افراد و برچسب “بتا” شناسایی می کند.
زاکربرگ می گوید:
ما از نزدیک با سازندگان کار کردیم تا این ویژگی را ایجاد کنیم تا آنها بتوانند با موفقیت به سؤالات طرفداران خود پاسخ دهند و با مردم به شیوه ای سرگرم کننده و مفید صحبت کنند. هنوز برای این ویژگی هوش مصنوعی زود و در مرحله آزمایشی است، بنابراین ما به بهبود آن ادامه خواهیم داد و به زودی آن را برای افراد بیشتری عرضه خواهیم کرد.”
مدیرعامل متا هم همینطور در یک مصاحبه او در مورد استراتژی های هوش مصنوعی این شرکت صحبت کرد. او میگوید: «باید هوش مصنوعیهای مختلفی وجود داشته باشد، که هرکدام «منعکسکننده علایق متفاوت مردم هستند».
به گفته زاکربرگ، متا در نهایت به همه توسعهدهندگان و کسبوکارها اجازه میدهد تا نسخهای از هوش مصنوعی خود را برای تعامل بهتر با جوامع و مشتریان ایجاد کنند. او همچنین میگوید که متا به کاربران اجازه میدهد تا شخصیتهای هوش مصنوعی بسازند که لزوماً خودشان را نشان نمیدهند.
[ad_2]